FAQ
-
Bestel
-
Uiterlijk 15 minuten na het afronden van uw bestelling ontvangt u van ons een orderbevestiging per e-mail.
-
Helaas is het niet mogelijk om reeds geplaatste bestellingen te wijzigen. Wij kunnen de maat of kleur van een artikel niet wijzigen, de betalingswijze niet wijzigen en geen artikelen toevoegen of verwijderen. Mogelijk kunt u de bestelling nog annuleren.
-
Helaas accepteren wij geen bestellingen per e-mail of telefoon.
-
Nee, er is geen minimum bestelwaarde.
-
Kies zelf welke betaalmethode u het beste uitkomt: met creditcard, met PayPal, met vooruitbetaling, met automatische incasso, met betaling in termijnen, met onmiddellijke overschrijving, met Giropay.
-
Ruilen is helaas niet mogelijk. Bestel uw gewenste product opnieuw in onze online shop.
-
Kijk eerst in de zakken van de dirndl om te zien of de boordveter daar zit en als de boordveter ook niet in een zakje aan de dirndl vastzit, stuur ons dan een e-mail hierover naar [email protected] met het artikelnummer van de dirndl en uw adres, dan sturen wij u per post een nieuwe boordveter en/of nieuwe boordhaken.
-
Het toevoegen van artikelen aan het winkelwagentje is geen garantie dat het artikel gereserveerd of beschikbaar is.
-
Als je een herinnering per e-mail hebt ontvangen, maar het bedrag al aan ons hebt betaald, kun je de e-mail negeren. Als u echter na enkele dagen nog geen verzendbevestiging of factuur hebt ontvangen, neem dan contact op met onze klantenservice en zij zullen de status van uw bestelling controleren.
-
Mail ons op [email protected] en stuur ons foto's van het artikel en leg uw klacht duidelijk uit.
-
Annulering is niet altijd mogelijk. Uw bestelling kan zonder problemen worden geannuleerd als u bij het plaatsen van uw bestelling de betaalmethode vooruitbetaling heeft gekozen en de overschrijving nog niet heeft plaatsgevonden. Als u een van de andere betaalmethoden heeft gekozen, kunnen wij proberen uw bestelling te annuleren als onze logistieker uw pakket nog niet heeft ingepakt en verzonden. Neem onmiddellijk telefonisch contact met ons op: +49 7153 3484020 of per e-mail naar [email protected].
-
Bestellingen kunnen worden geannuleerd als de bestelde goederen niet beschikbaar zijn of tijdens het proces defect raken en wij dit voor de verzending vernemen. In dit geval wordt u uiteraard per e-mail op de hoogte gebracht.
-
Als u uw bestelling heeft geannuleerd of een artikel uitzonderlijk niet leverbaar is, betalen wij het betaalde bedrag onmiddellijk terug.
-
Voor bestellingen van 10 of meer personen kunt u contact opnemen met onze klantenservice voor een kwantumkorting. Neem contact op met onze klantenservice voordat u uw bestelling plaatst.
-
Neem bij een adreswijziging zo snel mogelijk contact op met onze klantenservice. Als de artikelen in je bestelling nog niet zijn verpakt en verzonden, kunnen we je afleveradres nog wijzigen. Hiervoor controleert de klantenservice de bestelstatus van uw bestelling. Als een adreswijziging nog mogelijk was, ontvangt u informatie van onze klantenservice. Omdat de adreswijziging rechtstreeks door onze logistieke dienstverlener wordt doorgevoerd, wordt in uw verzendbevestiging nog steeds uw oude afleveradres vermeld. Uw nieuwe afleveradres is echter correct opgeslagen bij DHL/UPS.
-
U kunt uw account gemakkelijk zelf verwijderen door in te loggen op uw account en in het menu te kiezen voor "Account verwijderen". Daar moet u de verwijdering uitvoeren. U ontvangt dan een e-mail ter bevestiging van de verwijdering van uw account.
-
-
Betaling & bonnen
-
U kunt kiezen voor de betaalmethode aankoop op rekening bij een orderwaarde van minimaal 10€ en maximaal 400€. De betalingstermijn is 30 dagen, wat betekent dat het bedrag binnen 30 dagen aan onze betaaldienstverlener Unzer moet worden overgemaakt. Gelieve bij de overschrijving de reden van betaling te vermelden. Vermeld alleen de reden van betaling, anders kunnen wij uw betaling niet toewijzen. Let op: Kopen op rekening is alleen beschikbaar voor bestaande klanten (ten minste één bestelling in het verleden en ten minste één deel van de bestelling behouden). Mocht u nog vragen hebben over het kopen op rekening, neem dan contact op met onze klantenservice.
-
U selecteert de betaalmethode "Vooruitbetaling" binnen het bestelproces en verstuurt de bestelling. Op de bevestigingsmail van de bestelling tonen wij u de nodige rekening- en referentiegegevens. Heel belangrijk: Vermeld bij de reden van betaling altijd het betalingskenmerk, zodat uw betaling direct aan uw bestelling kan worden toegewezen! Het factuurbedrag dient binnen 14 dagen op de opgegeven rekening te worden overgemaakt. Zodra het bedrag in ons systeem is geboekt en uw bestelling is verwerkt en verzonden, ontvangt u per e-mail een factuur. Indien wij het factuurbedrag na de aangegeven tijd niet in ons systeem ontvangen, wordt uw bestelling automatisch geannuleerd.
-
Sofort-Überweisung is een directe bankoverschrijvingsprocedure. Dit betekent dat iedereen met internetbankieren er gebruik van kan maken. U selecteert Sofort-Überweisung als betaalmethode tijdens het bestelproces en dient de bestelling in. U wordt dan doorgestuurd naar het TÜV-gecertificeerde, beveiligde gedeelte van Sofort-Überweisung. Het daar getoonde 'formulier' bevat al de nodige informatie over uw bestelling. U voert de bankcode van uw bank in en klikt vervolgens op 'Verder'. Vervolgens wordt u gevraagd uw rekeningnummer en uw PIN-code voor internetbankieren in te voeren. Vervolgens voert u de nodige TAN in en bevestigt u het proces. Uw rekening wordt onmiddellijk gedebiteerd en direct in ons systeem geboekt. U wordt vervolgens doorgestuurd naar onze bevestigingspagina, die bevestigt dat uw bestelling succesvol was.
-
Afhankelijk van de factureringsmethode van uw creditcard wordt het bedrag direct van uw rekening afgeschreven of pas bij uw volgende maandelijkse creditcardafschrift. Het tegoed voor uw retourzending wordt ook op uw creditcardrekening bijgeschreven. Ook hier hangt het af van de factureringsmethode van uw creditcard. In het geval van een creditcard met maandelijkse facturering is het mogelijk dat het bedrag pas op uw volgende afschrift wordt vermeld. De gegevens worden verzonden via SSL-codering.
De 3D-Secure procedure verhoogt de veiligheid bij het betalen met uw creditcard op internet. Naast het creditcardnummer en het controlecijfer moeten elektronische betalingen met deze procedure worden bevestigd. Dit kan met een wachtwoord, een TAN of een vingerafdruk. -
Als je een Apple apparaat gebruikt, zoals een iPhone of iPad, kun je de betaalmethode Apple Pay selecteren. Selecteer hiervoor Apple Pay en klik op de knop "Betalen met Apple Pay". Selecteer nu de gewenste creditcard als je meerdere creditcards in je bestand hebt en niet de standaardkaart wilt gebruiken. Voer indien nodig uw factuur-, leverings- en contactgegevens in. De informatie wordt opgeslagen in Apple Pay. Je hoeft de informatie niet opnieuw in te voeren. Bevestig vervolgens de betaling met Face ID of Touch ID, afhankelijk van het apparaat dat je gebruikt. Het kan zijn dat je eerst twee keer op de zijknop moet drukken.
-
De IDEAL-betaalmethode kan alleen in Nederland en België worden gebruikt. Een bankrekening van een van de deelnemende banken is vereist.
-
Een bestelling met de betaalmethode aankoop op afbetaling kan alleen worden geplaatst vanaf een bestelwaarde van 150€.
-
Voer de kortingscode in bij de laatste stap van het afrekenproces. Je kunt je cadeaubon/kortingscode invoeren in het veld "Tegoedbon" of "Kortingscode toepassen" en de korting toepassen op je bestelling. Het kortingsbedrag wordt dan dienovereenkomstig weergegeven in het besteloverzicht. Het is niet mogelijk om de korting achteraf toe te passen op bestellingen die al zijn afgerond.
-
Het is mogelijk om meerdere cadeaubonnen toe te passen op één bestelling. Meerdere cadeaubonnen moeten dan door onze klantenservice worden gecombineerd tot één cadeaubon. Neem hiervoor rechtstreeks contact op met onze klantenservice. Het achteraf verrekenen van reeds afgeronde bestellingen is niet mogelijk.
-
-
Verzending & levering
-
Alle informatie over de levering van uw bestelling vindt u op onze pagina Levering & verzending.
-
Ja, als u bestelt met normale verzending, verzenden wij via DHL, dan is levering aan een Packstation mogelijk. Kiest u voor express verzending, dan wordt uw pakket verzonden door UPS, waarbij levering aan een Packstation niet mogelijk is.
-
In het geval dat het pakket niet kon worden afgeleverd, wordt het pakket als retourzending naar onze logistieke dienstverlener gestuurd en zullen wij u na ontvangst van de retourzending terugbetalen en u per e-mail informeren.
-
Wij willen dat u uw bestelling zo snel mogelijk ontvangt. Nadat uw bestelling in ons systeem is ontvangen (na ontvangst van de betaling in geval van vooruitbetaling), wordt uw bestelling automatisch doorgestuurd naar onze logistieke dienstverlener en daar verwerkt. Zodra uw bestelling is verwerkt en verzonden, ontvangt u per e-mail een verzendbevestiging inclusief traceerinformatie. In de tracking van de verzending kunt u dan zien wanneer de bestelling aankomt.
-
De bestelling wordt dan binnen de volgende 1-2 werkdagen door UPS bij u afgeleverd. De bestelling moet voor 12 uur 's middags (ma-vr) worden geplaatst en levering op een DHL pakstation is niet mogelijk.
-
-
Producten & Voorraad
-
Nee, de schorten worden alleen samen met de Dirndl geproduceerd en zijn dus niet afzonderlijk verkrijgbaar.
-
Het schort is inbegrepen, de blouse en accessoires niet. Deze moeten apart worden besteld.
-
Door naleveringen of retourzendingen kunnen uitverkochte artikelen binnenkort weer leverbaar zijn. Het is echter niet mogelijk hierover betrouwbare uitspraken te doen. U kunt ons gerust bellen of een e-mail sturen, dan kijken wij het voor u na.
-
Wij raden u aan onze maattabel te bekijken. Tip: onze dirndls vallen meestal groter uit, dus bestel een maat kleiner of twee maten om uit te kiezen. Onze dirndls kunnen ook tot één kledingmaat verlengd worden door de stof aan de zijkant uit te laten.
-
Nee, u moet de twee doorzichtige knopen na ontvangst van de dirndl sowieso afknippen, want deze zijn alleen bedoeld om de schort te vervoeren en de schort moet direct op het middel worden gedragen als hij wordt gedragen.
-
Stuur ons een e-mail naar [email protected] en vertel ons wat u mist en stuur ons het artikelnummer van uw product (op het waslabel) en uw adres, zodat wij de vervanging per post kunnen versturen.
-
Nee, wij bieden geen voorreservering van artikelen.
-
-
Retourzendingen & terugbetalingen
-
Alle informatie over het retourneren van uw bestelling vindt u op onze
. -
Het terugbetalingsproces verschilt sterk per betaalmethode. Bij PayPal is het geld direct beschikbaar op je PayPal-rekening na verwerking van de retourzending, bij andere betaalmethoden kan het enkele werkdagen duren. Als het bedrag wordt teruggestort op je creditcard, is dit mogelijk pas zichtbaar op het volgende maandelijkse creditcardafschrift.
-
Bij betaling met creditcard wordt het bedrag bijgeschreven op uw creditcard. Bij betaling met PayPal wordt het bedrag bijgeschreven op uw PayPal-rekening. Bij betaling met vooruitbetaling, automatische incasso, huurkoop of directe bankoverschrijving wordt het bedrag teruggestort op uw bankrekening.
-
Natuurlijk kunt u ongedragen artikelen binnen een maand aan ons retourneren.
-
De retouren gaan naar onze logistieke dienstverlener, die de retouren uiterlijk binnen twee werkdagen naar ons toestuurt. Wanneer wij uw retourzending hebben ontvangen en verwerkt, ontvangt u per e-mail een factuurcorrectie. Op dat moment is het geld al teruggestort via dezelfde betaalmethode waarmee je bij ons hebt gekocht. Na verwerking kan het tot 10 werkdagen duren voordat je het terugbetaalde bedrag op je rekening ziet staan.
-
Om technische en organisatorische redenen zijn klachten, ruilingen of retouren van online bestellingen helaas niet mogelijk in onze Krüger-winkel in Wernau.
-