Taal

FAQ

  • Bestel
    • Hoe weet ik of mijn bestelling gelukt is?

      Uiterlijk 15 minuten na het afronden van uw bestelling ontvangt u van ons een orderbevestiging per e-mail.

    • Kan ik mijn bestelling nog wijzigen?

      Helaas is het niet mogelijk om reeds geplaatste bestellingen te wijzigen. Wij kunnen de maat of kleur van een artikel niet wijzigen, de betalingswijze niet wijzigen en geen artikelen toevoegen of verwijderen. Mogelijk kunt u de bestelling nog annuleren.

    • Kan ik een bestelling plaatsen per telefoon of e-mail?

      Helaas accepteren wij geen bestellingen per e-mail of telefoon.

    • Is er een minimale bestelwaarde?

      Nee, er is geen minimum bestelwaarde.

    • Hoe kan ik betalen?

      Kies zelf welke betaalmethode u het beste uitkomt: met creditcard, met PayPal, met vooruitbetaling, met automatische incasso, met betaling in termijnen, met onmiddellijke overschrijving, met Giropay.

    • Ik wil een artikel uit mijn bestelling ruilen. Wat moet ik doen?

      Ruilen is helaas niet mogelijk. Bestel uw gewenste product opnieuw in onze online shop.

    • Bij mijn bestelde dirndl ontbreekt de boordveter of het lijfhaakje, wat moet ik doen?

      Kijk eerst in de zakken van de dirndl om te zien of de boordveter daar zit en als de boordveter ook niet in een zakje aan de dirndl vastzit, stuur ons dan een e-mail hierover naar [email protected] met het artikelnummer van de dirndl en uw adres, dan sturen wij u per post een nieuwe boordveter en/of nieuwe boordhaken.

    • Worden de artikelen in het winkelwagentje automatisch gereserveerd?

      Het toevoegen van artikelen aan het winkelwagentje is geen garantie dat het artikel gereserveerd of beschikbaar is.

    • Ik heb het bedrag al overgemaakt en nog een herinnering per e-mail ontvangen. Is mijn geld niet aangekomen?

      Als je een herinnering per e-mail hebt ontvangen, maar het bedrag al aan ons hebt betaald, kun je de e-mail negeren. Als u echter na enkele dagen nog geen verzendbevestiging of factuur hebt ontvangen, neem dan contact op met onze klantenservice en zij zullen de status van uw bestelling controleren.

    • Is de retourtermijn verstreken en wilt u een klacht indienen over het artikel?

      Mail ons op [email protected] en stuur ons foto's van het artikel en leg uw klacht duidelijk uit.

    • Kan ik mijn bestelling nog annuleren?

      Annulering is niet altijd mogelijk. Uw bestelling kan zonder problemen worden geannuleerd als u bij het plaatsen van uw bestelling de betaalmethode vooruitbetaling heeft gekozen en de overschrijving nog niet heeft plaatsgevonden. Als u een van de andere betaalmethoden heeft gekozen, kunnen wij proberen uw bestelling te annuleren als onze logistieker uw pakket nog niet heeft ingepakt en verzonden. Neem onmiddellijk telefonisch contact met ons op: +49 7153 3484020 of per e-mail naar [email protected].

    • Waarom is mijn levering geannuleerd?

      Bestellingen kunnen worden geannuleerd als de bestelde goederen niet beschikbaar zijn of tijdens het proces defect raken en wij dit voor de verzending vernemen. In dit geval wordt u uiteraard per e-mail op de hoogte gebracht.

    • Wanneer krijg ik mijn geld terug als ik annuleer?

      Als u uw bestelling heeft geannuleerd of een artikel uitzonderlijk niet leverbaar is, betalen wij het betaalde bedrag onmiddellijk terug.

    • Is er een kwantumkorting op grotere bestellingen?

      Voor bestellingen van 10 of meer personen kunt u contact opnemen met onze klantenservice voor een kwantumkorting. Neem contact op met onze klantenservice voordat u uw bestelling plaatst.

    • Kan ik mijn leveringsadres nog wijzigen na mijn bestelling?

      Neem bij een adreswijziging zo snel mogelijk contact op met onze klantenservice. Als de artikelen in je bestelling nog niet zijn verpakt en verzonden, kunnen we je afleveradres nog wijzigen. Hiervoor controleert de klantenservice de bestelstatus van uw bestelling. Als een adreswijziging nog mogelijk was, ontvangt u informatie van onze klantenservice. Omdat de adreswijziging rechtstreeks door onze logistieke dienstverlener wordt doorgevoerd, wordt in uw verzendbevestiging nog steeds uw oude afleveradres vermeld. Uw nieuwe afleveradres is echter correct opgeslagen bij DHL/UPS.

    • Kan ik mijn klantenaccount verwijderen?

      U kunt uw account gemakkelijk zelf verwijderen door in te loggen op uw account en in het menu te kiezen voor "Account verwijderen". Daar moet u de verwijdering uitvoeren. U ontvangt dan een e-mail ter bevestiging van de verwijdering van uw account.

  • Betaling & bonnen
    • Hoe werkt de betaling op rekening?

      U kunt kiezen voor de betaalmethode aankoop op rekening bij een orderwaarde van minimaal 10€ en maximaal 400€. De betalingstermijn is 30 dagen, wat betekent dat het bedrag binnen 30 dagen aan onze betaaldienstverlener Unzer moet worden overgemaakt. Gelieve bij de overschrijving de reden van betaling te vermelden. Let op: Vermeld alleen de reden van betaling, anders kunnen wij uw betaling niet toewijzen. Mocht u nog vragen hebben over het kopen op rekening, neem dan contact op met onze klantenservice.

    • Hoe werkt vooruitbetaling?

      U selecteert de betaalmethode "Vooruitbetaling" binnen het bestelproces en verstuurt de bestelling. Op de bevestigingsmail van de bestelling tonen wij u de nodige rekening- en referentiegegevens. Heel belangrijk: Vermeld bij de reden van betaling altijd het betalingskenmerk, zodat uw betaling direct aan uw bestelling kan worden toegewezen! Het factuurbedrag dient binnen 14 dagen op de opgegeven rekening te worden overgemaakt. Zodra het bedrag in ons systeem is geboekt en uw bestelling is verwerkt en verzonden, ontvangt u per e-mail een factuur. Indien wij het factuurbedrag na de aangegeven tijd niet in ons systeem ontvangen, wordt uw bestelling automatisch geannuleerd.

    • Hoe werkt de betaling via onmiddellijke overschrijving?

      Sofort-Überweisung is een directe bankoverschrijvingsprocedure. Dit betekent dat iedereen met internetbankieren er gebruik van kan maken. U selecteert Sofort-Überweisung als betaalmethode tijdens het bestelproces en dient de bestelling in. U wordt dan doorgestuurd naar het TÜV-gecertificeerde, beveiligde gedeelte van Sofort-Überweisung. Het daar getoonde 'formulier' bevat al de nodige informatie over uw bestelling. U voert de bankcode van uw bank in en klikt vervolgens op 'Verder'. Vervolgens wordt u gevraagd uw rekeningnummer en uw PIN-code voor internetbankieren in te voeren. Vervolgens voert u de nodige TAN in en bevestigt u het proces. Uw rekening wordt onmiddellijk gedebiteerd en direct in ons systeem geboekt. U wordt vervolgens doorgestuurd naar onze bevestigingspagina, die bevestigt dat uw bestelling succesvol was.

    • Hoe werkt de betaling per creditcard en hoe worden terugbetalingen gedaan? Wat is de 3D Secure procedure?

      Afhankelijk van de factureringsmethode van uw creditcard wordt het bedrag direct van uw rekening afgeschreven of pas bij uw volgende maandelijkse creditcardafschrift. Het tegoed voor uw retourzending wordt ook op uw creditcardrekening bijgeschreven. Ook hier hangt het af van de factureringsmethode van uw creditcard. In het geval van een creditcard met maandelijkse facturering is het mogelijk dat het bedrag pas op uw volgende afschrift wordt vermeld. De gegevens worden verzonden via SSL-codering.
      De 3D-Secure procedure verhoogt de veiligheid bij het betalen met uw creditcard op internet. Naast het creditcardnummer en het controlecijfer moeten elektronische betalingen met deze procedure worden bevestigd. Dit kan met een wachtwoord, een TAN of een vingerafdruk.

    • Hoe werkt betalen met Apple Pay?

      Als je een Apple apparaat gebruikt, zoals een iPhone of iPad, kun je de betaalmethode Apple Pay selecteren. Selecteer hiervoor Apple Pay en klik op de knop "Betalen met Apple Pay". Selecteer nu de gewenste creditcard als je meerdere creditcards in je bestand hebt en niet de standaardkaart wilt gebruiken. Voer indien nodig uw factuur-, leverings- en contactgegevens in. De informatie wordt opgeslagen in Apple Pay. Je hoeft de informatie niet opnieuw in te voeren. Bevestig vervolgens de betaling met Face ID of Touch ID, afhankelijk van het apparaat dat je gebruikt. Het kan zijn dat je eerst twee keer op de zijknop moet drukken.

    • Wanneer kan ik de IDEAL-betaalmethode gebruiken?

      De IDEAL-betaalmethode kan alleen in Nederland en België worden gebruikt. Een bankrekening van een van de deelnemende banken is vereist.

    • Waarom kan ik geen huurkoop selecteren voor mijn bestelling?

      Een bestelling met de betaalmethode aankoop op afbetaling kan alleen worden geplaatst vanaf een bestelwaarde van 150€.

    • Waar kan ik de kortingscode invoeren?

      Voer de kortingscode in bij de laatste stap van het afrekenproces. Je kunt je cadeaubon/kortingscode invoeren in het veld "Tegoedbon" of "Kortingscode toepassen" en de korting toepassen op je bestelling. Het kortingsbedrag wordt dan dienovereenkomstig weergegeven in het besteloverzicht. Het is niet mogelijk om de korting achteraf toe te passen op bestellingen die al zijn afgerond.

    • Kan ik meerdere cadeaubonnen op één bestelling gebruiken?

      Het is mogelijk om meerdere cadeaubonnen toe te passen op één bestelling. Meerdere cadeaubonnen moeten dan door onze klantenservice worden gecombineerd tot één cadeaubon. Neem hiervoor rechtstreeks contact op met onze klantenservice. Het achteraf verrekenen van reeds afgeronde bestellingen is niet mogelijk.

  • Verzending & levering
    • Hoe lang duurt het voordat mijn bestelling wordt verzonden?

      Alle informatie over de levering van uw bestelling vindt u op onze pagina Levering & verzending.

    • Kan ik mijn bestelling bij een DHL Packstation laten afleveren?

      Ja, als u bestelt met normale verzending, verzenden wij via DHL, dan is levering aan een Packstation mogelijk. Kiest u voor express verzending, dan wordt uw pakket verzonden door UPS, waarbij levering aan een Packstation niet mogelijk is.

    • Wat gebeurt er als het pakket niet kon worden afgeleverd?

      In het geval dat het pakket niet kon worden afgeleverd, wordt het pakket als retourzending naar onze logistieke dienstverlener gestuurd en zullen wij u na ontvangst van de retourzending terugbetalen en u per e-mail informeren.

    • Wanneer ontvang ik mijn pakket?

      Wij willen dat u uw bestelling zo snel mogelijk ontvangt. Nadat uw bestelling in ons systeem is ontvangen (na ontvangst van de betaling in geval van vooruitbetaling), wordt uw bestelling automatisch doorgestuurd naar onze logistieke dienstverlener en daar verwerkt. Zodra uw bestelling is verwerkt en verzonden, ontvangt u per e-mail een verzendbevestiging inclusief traceerinformatie. In de tracking van de verzending kunt u dan zien wanneer de bestelling aankomt.

    • Wanneer ontvang ik mijn pakket als ik per expresse bestel?

      De bestelling wordt dan binnen de volgende 1-2 werkdagen door UPS bij u afgeleverd. De bestelling moet voor 12 uur 's middags (ma-vr) worden geplaatst en levering op een DHL pakstation is niet mogelijk.

  • Producten & Voorraad
    • Zijn er individuele schorten beschikbaar?

      Nee, de schorten worden alleen samen met de Dirndl geproduceerd en zijn dus niet afzonderlijk verkrijgbaar.

    • Zijn blouse, accessoires en schort inbegrepen in de Dirndl?

      Het schort is inbegrepen, de blouse en accessoires niet. Deze moeten apart worden besteld.

    • Is een uitverkocht artikel later weer verkrijgbaar?

      Door naleveringen of retourzendingen kunnen uitverkochte artikelen binnenkort weer leverbaar zijn. Het is echter niet mogelijk hierover betrouwbare uitspraken te doen. U kunt ons gerust bellen of een e-mail sturen, dan kijken wij het voor u na.

    • Welke maat moet ik kiezen?

      Wij raden u aan onze maattabel te bekijken. Tip: onze dirndls vallen meestal groter uit, dus bestel een maat kleiner of twee maten om uit te kiezen. Onze dirndls kunnen ook tot één kledingmaat verlengd worden door de stof aan de zijkant uit te laten.

    • Is de dirndl defect als de knoopjes voor de schort eraf zijn gevallen?

      Nee, u moet de twee doorzichtige knopen na ontvangst van de dirndl sowieso afknippen, want deze zijn alleen bedoeld om de schort te vervoeren en de schort moet direct op het middel worden gedragen als hij wordt gedragen.

    • Ik ben mijn veter/bodice hook/knoop kwijt, waar kan ik een nieuwe krijgen?

      Stuur ons een e-mail naar [email protected] en vertel ons wat u mist en stuur ons het artikelnummer van uw product (op het waslabel) en uw adres, zodat wij de vervanging per post kunnen versturen.

    • Kan ik een artikel vooraf reserveren?

      Nee, wij bieden geen voorreservering van artikelen.

  • Retourzendingen & terugbetalingen
    • Wie retourniere ich meine Bestellung?

      Alle informatie over het retourneren van uw bestelling vindt u op onze retourpagina .

    • Wanneer krijg ik mijn geld terug?

      Het terugbetalingsproces verschilt sterk per betaalmethode. Bij PayPal is het geld direct beschikbaar op je PayPal-rekening na verwerking van de retourzending, bij andere betaalmethoden kan het enkele werkdagen duren. Als het bedrag wordt teruggestort op je creditcard, is dit mogelijk pas zichtbaar op het volgende maandelijkse creditcardafschrift.

    • Hoe krijg ik mijn geld terug?

      Bij betaling met creditcard wordt het bedrag bijgeschreven op uw creditcard. Bij betaling met PayPal wordt het bedrag bijgeschreven op uw PayPal-rekening. Bij betaling met vooruitbetaling, automatische incasso, huurkoop of directe bankoverschrijving wordt het bedrag teruggestort op uw bankrekening.

    • Als een artikel me niet bevalt, kan ik het dan terugsturen?

      Natuurlijk kunt u ongedragen artikelen binnen een maand aan ons retourneren.

    • Ik heb artikelen teruggestuurd, wanneer krijg ik mijn geld terug?

      De retouren gaan naar onze logistieke dienstverlener, die de retouren uiterlijk binnen twee werkdagen naar ons toestuurt. Wanneer wij uw retourzending hebben ontvangen en verwerkt, ontvangt u per e-mail een factuurcorrectie. Op dat moment is het geld al teruggestort via dezelfde betaalmethode waarmee je bij ons hebt gekocht. Na verwerking kan het tot 10 werkdagen duren voordat je het terugbetaalde bedrag op je rekening ziet staan.

    • Kan ik mijn online bestelling ook bij het Krüger-filiaal in Wernau reclameren of retourneren en omgekeerd?

      Om technische en organisatorische redenen zijn klachten, ruilingen of retouren van online bestellingen helaas niet mogelijk in onze Krüger-winkel in Wernau.

Stuur verzoek

Komt u uit Zwitserland?

Stap dan over naar onze Zwitserse online shop en profiteer van vele voordelen, zoals een aankoop zonder btw!

Een bestelling naar Zwitserland is alleen mogelijk in de Zwitserse Online Shop.